Nu kör vi!

Då har jag startat en blogg där jag kommer skriva om min träning. Detta ska peppa mig själv tänkte jag och jag ska inte ge mig denna gången! Nu ska min slappa kropp bli fit precis som förr! :P

Var ni nyfikna på mina mått? Som jag skrev i min privata blogg sägs det att ideal måtten på en kvinna är 90-60-90. alltså 90 cm över bröst, 60 cm i midjan (där man e som smalast) och 90 över rumpa.

Detta känns för mig som en liten sporre även om samhällets ideal inte har med mitt egna att göra e de bara en kul grej.


Mina mått är:


Bröst: 82 cm
Midja: 67 cm
Rumpa: 91 cm

Min vikt: ca 55-56 kg









Jag kommer att mäta detta en gång i månaden (om jag minns). Tillsammans med kroppsbilder. Får väl spänna mig lite om man ska se skillnad eftersom jag inte kämpar för att gå ner i vikt utan mest för att bli lite mer fit! ;D
Och detta gör jag för att se förändringarna. Jag vet inte om jag vill bli smalare direkt. Jag har ju 7 cm för mkt i midjan ;). Men ska jag bli smalare i midjan innebär ju förmodligen det att bröst och rumpa också blir mindre och det vill jag ju inte! Så mitt ideal e ju inte som samhällets ideal som sagt. But still, en kul grej! Jag äger ingen våg så vikt kommer jag kanske inte vara lika duktig med att uppdatera här. Jag kan nämligen inte ha en våg. För märker jag att jag gått ner nått kilo får jag panik och gr till överdrift. Mår bättre utan en våg i hemmet men ska försöka väga mig en gång i månaden iaf så jag har nån aning om vad som hänt där också!
Muskler väger mer än fett! Glöm inte det :)

Så, nu kör vi!!



Kommentarer
Postat av: robin

Kul att du börjat blogga!

vadå slapp, hur tight som helst! grym form



muskler och fett väger lika mycket, 1kg är 1kg ;)

skillnaden är att ett kilo fett tar mer plats på kroppen än 1kg muskler!



2012-01-20 @ 15:10:24
URL: http://fitnessguru.se/woobiin
Postat av: Emelie

jag hade det måttet innan alla barnen ;) Men det är ett minne blott :P

2012-01-21 @ 07:34:08
URL: http://missyemelie.blogspot.com
Postat av: Frida

Fin kropp du har! Va spännande att se hur det går. Jag har också vart sugen på att börja lägga upp bilder och skriva om hur träningen går, mest för att peppa mej själv. Men vi får väll se hur det går med den saken :)

2012-01-25 @ 22:53:27
URL: http://freddyberry.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0