En skvätt irritation

Jag blir lite trött på sånna här bittra inlägg. Det känns så negativt och onödigt!
Visst behöver man ingen utbildning för att få jobba som pt. Men hur många anställer eller vill gå till en person som inte har något att gå på?
En person kan vara extremt självutbildad och duktig men hur vet man det?

Visst, som han skriver kanske man kan testa folk. Men varför lägga ner tid på det när man gått en utbildning och redan klarat en massa tester? Det är väl klart man väljer den enkla vägen som arbetsgivare?
Om jag skulle gå till en pt så letar jag först upp en som har ett bra stöd bakom sig och sen ser hur personkemin är. Det är väl det man går på? Eller ska man leta upp någon som ser trevlig ut och sen se om han e duktig? Det kan man väl kanske också. Men är man inte duktig på att träna själv och vill anlita en PT för att nå sina mål vill man ju vara säker på att han/hon kan sin grej.

En outbildad kan som sagt också vara grymt duktig. Men det vet du kanske bara om du känner personer i dennes umgänges kretsar eller kanske via rykten. Vad händer om man vill jobba utomlands? vad har man då att gå på?

Sen kan jag väl hålla med om att det är någon slags pt trend just nu. ALLA har börjat träna som tokar och väldigt många med ett nyfunnet träningsintresse ska utbilda sig till PT. Men bara för att man har ett tränings intresse betyder det inte att man e duktig på att hjälpa och ta hand om andra människors hälsa. Men vem vet, en person som tränat i ett år kanske inser att det är detta hon/han brinner för och vill jobba med resten av sitt liv och har studerat in varenda liten detalj. Vem som helst KAN bli duktig bara man VILL!! Utbildning eller inte men det ser bättre ut med en utbildning bakom sig vad man än vill bli!

Men bara för att man går en utbildning så betyder det ju såklart inte att man e bäst på det man gör. Alla är inte gjorda
För det men, VILL MAN SÅ KAN MAN!

Det är precis som att gå till en frisör. Dom är "färdig utbildade" för att dom klarat ett prov. Men det finns inga garantier på att människan faktiskt e duktig på det.

Det är DÄRFÖR man skaffar sig en kundkrets.

Jag själv lägger mer än gärna 70.000 på en utbildning för att ha det stödet bakom mig som krävs för att ta mig dit jag vill. Vem vill anställa mig utan det?
Ja man kan ju alltid starta eget. Men hur kan man vara säker på att lyckas när folk hellre söker sig till pts som är utbildade?

Jag e bara så trött på negativt snack om dessa utbildningar just för att jag själv snart ska gå en. Och jag kan inte minnas hur länge jag velat detta! Det vet ju ni som känner mig.
Man är inte färdig efter 30 dagar. Det är ju så mycket mer än så. Jag vet inte varför han vill få det att låta så enkelt.

Och sen har jag förstått att många som jobbar för vissa gym får riktlinjer att jobba efter. Så jag kan förstå att dom ibland uppfattas som okunniga.

Och om du nu skulla ramla in här, förlåt för mitt bittra inlägg! ;)

Bild tagen ifrån Axons blogg.



Kommentarer
Postat av: Anonym

ska du bli PT så måste du lära dig att ta kritik. Det är något som du inte verkar klara av.det måste du träna på annars kommer ingen vija jobba med dig.

2012-05-16 @ 19:26:53
Postat av: Anonym

Vad är det för konstig kommentar, här ovanför?? Finns ju inget här som tyder på att det är så! Det som skrivs i inlägget är ju att B inte har samma åsikt som Axon,man har ju rätt att uttrycka sin åsikt i ett ämne och diskutera det.

Det jag vill läsa på träningsbloggar är seriösa kommentarer, inte personliga påhopp.

2012-05-17 @ 11:23:31
Postat av: Bella

Hur fick du detta till att vara kritik emot mig? Det handlar ju inte om mig överhuvudtaget?

2012-05-17 @ 11:52:05
URL: http://bellasworkout.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0